האם כדי להשתמש ב- Lightning Deals?

אם אתה מוכר FBA באמזון בטח שמעת על מבצעי ה- Lightning Deals.
ואם שמעתם עלLightning Deals באמזון, סביר להניח ששמעת גם על הוויכוח
האם הם מועילים לעסק שלך?

כמה Lightning Deals יש באמזון בכל יום?
פעם אמזון בקושי נתנו אפשרות לסלרים להשתתף בדילים באמזון. הדילים הופיעו לעיתים מאוד רחוקות שימו לב שבשנת 2016 היו פחות מ -10% Lightning Deals שמופיעים עכשיו.

לאחרונה בדקנו נתונים בכדי לראות כמה Lightning Deals יש באמזון מדי יום. זה מה שלמדנו:

מספר מבצעי ה Lightning Deals- ליום:

כפי שניתן לראות בתרשים למעלה, אמזון בממוצע מעלה בין 1,500 עד 2,000 Lightning Deals ליום. הדוקרנים האדירים סביב ה -17 ביולי היו המבצעים ל- Prime Day.
בכל חודש נתון (למעט יולי) אמזון ביצעה כ- 45,000 Lightning Deals !

עד כמה מבצעים ה- Lightning Deals באמזון משפיע על המכירות שלך?
מה שהכי רציתי לדעת כשהתחלתי את הבדיקה על הלייטינג דילס זה עד כמה המבצעים האלה באמת משפיעים על המכירות שלי?
אספתי נתונים על ההשפעה הממוצעת של הלייטניג דילס על המכירות – לפני, במהלך ואחרי המבצע באמזון.
אלה היו התוצאות:

בממוצע, המוצר רואה גידול של 65% במכירות ביום של ה- Lightning Deals .

יום לאחר המכירה התנופה במכירות עדיין קיימת אך היא צונחת לקרוב ל 39%.
ביום השלישי הוא יורד ל 22% ו- 19% ביום הרביעי. ביום השישי הגידול הוא מתחת ל -10%, וממשיך את מגמת הירידה חזרה למספרי המכירות המקוריים במהלך שמונת הימים הבאים.

בסך הכל, מוצר בדרך כלל יחווה נסיקה של ​​200% במכירות יומיות ממוצעות בעקבות ה Lightning Deal. המשמעות היא שאם בדרך כלל מוצר חווה 10 מכירות מדי יום, אז על התקופה של שבועיים שלאחר המבצע צריך להיות ממוצע של -30 יחידות מכירות נוספות ליום.

עכשיו, כשאנחנו יודעים שעסקאות ברק באמזון אכן משפרות את המכירות, נותרה שאלה אחת – האם הם שווים את זה?

Lightning Deals במספרים:
בואו נעשה מתמטיקה מהירה כדי לקבוע אם ה- Lightning Deals של אמזון אכן כדאיות.
אני משתמש בנתונים הבאים למשוואה זו:
– בחרנו לעשות מבצע על מוצר X.בממוצע מוצר X מוכרת 20 יחידות ליום.
– ספייק במכירות של ​​200% פירושו שנמכור 60 יחידות נוספות של X .
– מחיר עלות יחידה X – 5.00 דולר ליחידה.
– אמזון מקבלת 15% ממחיר המכירה, בתוספת 4.50 דולר למשלוח המוצר וטיפול בו.
– אנו מבצעים הנחה של המוצר שלנו ב- 15% בלבד עבור ה- Lightning Deals
(מחיר מכירה של $ 25.45 כל אחד).
– יש כמובן גם תשלום של 150 דולר עבור הפעלת ה- Lightning Deal.

אם לוקחים בחשבון את כל זה, ברגע שיחידה של X מוכרת במהלך הליטינג דיל, המוצר מרוויח רווח גולמי של 12.13 דולר.
זה החישוב: 25.45 $ – ($ 5 + $ 4.50 + $ 3.82) = $ 12.13

כדי לכסות את העמלה של 150 דולר עבור עסקת הברק, עלינו למכור 12 יחידות נוספות ממה שאנחנו מוכרים בדרך כלל במהלך 14 יום. אז אם הנתונים שלנו נכונים ואנחנו רואים ספייק במכירות של ​​200%, זה אומר ש -150 הדולר יכוסו על ידי המכירות שבוצעו במהלך ה- Lightning Deal.

המכירות המוגברות בימים שלאחר העסקה יהיו רווח נקי. כך נראים המספרים:
(60 מכירות X $12.13 נטו ליחידה) – 150 $ עמלת ברק = 577.80 $ רווח ברוטו
עם רווח פוטנציאלי נוסף של יותר מ 500 $ הייתי אומר שזה יהיה כדאי מאוד.
אבל אני ממליץ בחום לעשות קודם את המתמטיקה שלך, כדי לוודא שכל עסקה שאתה מתכנן תהיה רווחית.

מה קורה אם אתה לא יכול לעשות רווח מה- Lightning Deals?

כמובן שהמוצר נמצא במצב ייחודי. המוצר מרוויח כבר בממוצע 30 מכירות ליום, כ- 900 מכירות בחודש, כך
ש -60 מכירות נוספות הן רק הדובדבן על העוגה.

אבל מה קורה עם מוצרים שלא עושים 30 מכירות ליום? או מוצרים שלא מרוויחים 12.13 דולר ליחידה ברווח גולמי?

הדרך הטובה ביותר להחליט אם ה- Lightning Deal שלך היא אפשרות רווחית לעסק שלך באמזון היא לבצע ניתוח break-even על המוצר שלך.

ככה תבצע אותו:
1 – קבע את הרווח הגולמי של המוצר שלך ליחידה.
אם אינך בטוח כיצד להבין את הרווח הגולמי של המוצר שלך, פשוט השתמש במשוואה זו:
לדוגמה, אם אני מוכר ספר לימוד במחיר של 25 דולר באמזון וסכום העמלות של אמזון הוא 9.05 דולר והעלות טיפול במוצר שלי היא 5.50 $, אז המוצר שלי מרוויח 10.45 דולר ביחידה ברוטו למכירה.
25 $ – 9.05 $ – 5.50 $ = 10.45 $

2 – קבע את break-even שלך.
בשלב הבא, קבע את מספר היחידות שאתה צריך למכור כדי לשלם עבור Lightning Deal. עשו זאת על ידי חלוקת העלות של הלייטינג דיל ברווח הגולמי הממוצע ליחידה.
בחזרה לדוגמה הקודמת, אם אני מרוויח $ 10.45 לספר לימוד לאחר ההנחה וה- Lightning Deal שלי הוא
150$, אני צריך למכור לפחות 15 יחידות.

כמובן שגידול במכירות הוא רק סיבה אחת לעשות ליטניג דיל עבור המוצר שלכם אך יש עוד מספר סיבות נוספות שאתה יכול ליצור Lightning Deals:

חיסול המלאי
אם יש לך תקוע עם המון מלאי במחסני אמזון שאתה רוצה להתפטר ממנו – Lightning Deals יכול לעזור לך לעשות זאת. גם אם בסופו של דבר תפסיד קצת כסף בגלל עמלות אמזון – חיסול המלאי שלך ככה עדיין עדיף על חיסולו באמצעות Amazon’s liquidation program (שיכולה לשלם סכום של עד $ 0.05 ליחידה).

כמובן שהבעיה באופציה זו היא שאמזון לעתים רחוקות מאשרת מוצרים עם מעט מכירות עבור Lightning Deals. אבל תמיד כדי לנסות!

מוצרים מובילים להגברת המודעות למותג שלך
ניתן להשתמש ב- Lightning Deals כאשר חברה מוזילה את המוצר המוביל שלה על מנת למשוך לקוחות ולקבל מהם מידע חיוני.

עם זאת, האתגר בשיטה זו הוא שאמזון אינה מאפשרת לסלרים גישה למידע על לקוחות. מיילים, כתובות, מידע על קונה -הרי הכל נמצא בשליטה ובבעלות אמזון.

אפשר לשים אינסרט באריזה שלך, ולהוביל לקוחות לערוץ חלופי בו תוכל לקבל את פרטי הקשר שלהם. אני צריך להזכיר, שיעורי ההמרה הם די נמוכים בשיטה הזו, אך בסופו של דבר זה מגדיל לך את רשימת התפוצה ואת סיכויי ההשקה של המוצר הבא של המותג שלך.

שפר את נראות המוצר
כאשר ה- Lightning Deals מצליח, המוכרים לא רק חווים עלייה במכירות – הם גם רואים שיפור בדירוג ה- BSR וכאשר הבסט סלר ראנקינג משתפר, גם הנראות של המוצר משתפרת. ניתן לראות את זה בתרשים המרות האחוזים שלמעלה.

שבועיים לאחר Lightning Deal, המכירות היומיות הממוצעות של המוצר נותרות גבוהות. אם מוצר הוא באיכות מעולה ביחד עם הנראות המחוזקת של המוצר, יכולה להוביל לעלייה קבועה במכירות היומיות הממוצעות.

אפילו אם מדובר בסה”כ ב- 15 מכירות נוספות בשבוע, ברווח של 10 דולר לכל אחת, זה 150 דולר לשבוע כל 4 שבועות זה 600$ נוספים. למה לא ?!

סיכום
להרבה מאוד סוחרים יש יחס מאוד פסימי ל- Lightning Deals של אמזון ויתכן שהן נובעות מבדיקת עלות תועלת לקויה לגבי הכדאיות של המבצע. כתוצאה מתמחור מוצר לקוי או טעות פשוטה בחישובי ה break-even מובילים להפסד כספי כזה או אחר עבור הסוחר.

הגיע הזמן שסוחרים, לפחות המנוסים יותר, ינצלו את ההזדמנויות שאמזון נותן לנו לשחרר סחורה בכמויות – כל אחד מהסיבות שלו – על מנת לקדם BSR, להתפטר ממלאי או לייצר רווחים.

מניסיוני, Lightning Deals לא תמיד עובד לכולם, אך אפשר בברור לראות ש Lightning Deals אינה רק משפרת את המכירות ליום בו מתבצעת העסקה אלה שזה משפר את המכירות עד שבועיים לאחר סיום
ה- Lightning Deal.

מה אתם חושבים על Lightning Deals באמזון? עוזר או מפריע לכם לייצר כסף באמזון?